26 Bře 2016

Organizátor je na svatbě přítomný vždy

Organizátor svatby nebo svatební koordinátor je na svatbě přítomen vždy. Jde jen o to, jestli tuto pozici zastává profesionál nebo ochotný amatér.

Organizace svatby není jednoduchá záležitost. Organizovat svatbu a vzít za vše co se má stát a stane plnou zodpovědnost, není tak úplně jednoduché. A přesto snoubenci velmi často pověřují organizováním svatebních příprav, ale i samotného svatebního dne, někoho ze svého okolí, kamarády, sourozence nebo kolegy z práce. A tito lidé většinou nemají vůbec žádné zkušenosti a do role organizátora se dostávají poprvé v životě, stejně jako muž a žena do role snoubenců.

Náplní práce organizátora je pozorně naslouchat snoubencům, poznat jejich představy a následně je v přesně promyšlených krocích realizovat. Náplní práce koordinátora je pečlivě naplánovat a zkoordinovat svatbu a osobně se postarat o její hladký průběh.

Organizátor a koordinátor by měl být komunikativní, spolehlivý, zodpovědný, samostatný, rozhodný, přátelský, měl by umět naslouchat, klást otázky a rychle se učit novým věcem. Měl by mít velice dobré organizační schopnosti a všeobecný přehled a znát trh, dodavatele, zvyklosti…. Vážně si myslíte, že všechny tyto vlastnosti mají lidé z vašeho nejbližšího okolí, kteří v profesním životě zastávají různé pozice v různých oborech, a že dokážou myslet i na ty nejmenší detaily nebo očekávat nějaký případný problém?

Oproti tomu svatební organizátor, koordinátor nebo prostě jen osobní svatební poradce je profesionál. Orientuje se ve všech svatebních úkonech, trendech a stylech, je něco jako dokonalý scénograf. Dokáže si představit každý moment nejen vašeho dne, ale i celých předsvatebních příprav a podle toho spolupracuje s dalšími odborníky a dodavateli. Umí poradit a doporučit ověřené dodavatele služeb, ať už se jedná o kosmetičku, zlatníka, kadeřníka, cukráře a mnohé další. Seznámí Vás se všemi možnostmi a poradí, jak svatbu zrealizovat. Ne každý také přesně ví, kde chce svatbu uspořádat. Svatební koordinátor umí navrhnout přesně to místo a přesně tu lokalitu, která pro vás může být na základě vašich požadavků zajímavá, a to dokonce v několika variantách.

Využít služeb svatebního poradce nebo koordinátora můžete třeba jen na vstupní konzultaci, nebo na dílčí část zařizování (šaty, prsteny, doprava) a nebo můžete zvolit kompletní servis. Při zvolení této varianty se prakticky nestaráte o nic, jenom rozhodujete, co se vám líbí a co ne – příprava svatby je tedy kompletně na odborníkovi, na svatební agentuře.

Na vaší svatbě jistě budete mít organizátora nebo koordinátora, prostě někoho koho pověříte organizací a zařizováním.

Proč by to tedy měl být profesionál?

Protože o bezchybné svatbě rozhodují detaily, kvalita dodávaných služeb a hlavně minimum stresu pro snoubence a svatebčany.  Tuto roli na sebe profesionální svatební koordinátor rád vezme.

Vaše Veronika,

svatební koordinátorka